Logotypy.

„Dobre logo powinno mieć jeden (i tylko jeden)
czysty, inteligentny, właściwy,
zapamiętywalny, unikalny, rozpoznawalny,
czytelny i wyrafinowany pomysł.”

 

Logo, znak graficzny to początek, podwaliny powstawania identyfikacji marki. Od tego, zazwyczaj, zaczynamy pracę nad wizerunkiem firmy – od stworzenia logotypu. Dbamy o to by był on nie tylko znakiem, symbolem tego co robi firma ale, przede wszystkim, obrazował jej ducha, misję i osobowość. Tworzenie znaków, to przede wszystkim nasza pasja. Jest to, według nas, najważniejszy etap budowania identyfikacji wizualnej marki.

Zaczynamy od rozmowy, która pomaga zrozumieć istotę marki i stworzyć znak który zostanie z nią na lata. Tutaj też ustalamy termin – na kiedy ma powstać logo. Następny etap to wstępne projekty – minimum 3-4 – różne, odmienne kolorystycznie, ale skupiające się na kształcie, formie znaku graficznego oraz odpowiednim doborze czcionki. Kolejny etap to modyfikacje, poprawki, wybór kolorystyki. Ostatni to przygotowanie finalnych plików we wszystkich potrzebnych formatach (logo wektorowe, bitmapy), wersjach (logo kolorowe w pozytywie i negatywie oraz logo achromatyczne) oraz określenie pola ochronnego znaku i jego kolorystyki, a jeśli jest taka potrzeba również stworzenie Księgi Znaku.

Kolejny etap, to już praca nad materiałami promocyjnymi, akcydensami i gadżetami – wszystkim co potrzebne jest dla efektywnej promocji firmy i budowania jej pozytywnego wizerunku wśród klientów, kontrahentów i współpracowników, a także wyróżnienia jej spośród konkurencji.